10 powodów, dlaczego warto robić e-biznes

Wiele osób zastanawia się, czy warto wejść w e-biznes. Mam tutaj na myśli zarabianie na życie czy rozwijanie firmy z pomocą Internetu. Mamy obawy, czy się uda. Boimy się, czy sobie poradzimy. To zupełnie normalne. Jest jednak wiele powodów, aby wejść w e-zarabianie. Literka „e” jest właśnie tutaj kluczowa, pokazując związek w Internetem.

Oto 10 powodów, dlaczego warto robić dzisiaj e-biznes.

#1: Dziś nie jest to opcja, ale konieczność dla firm. I przyszłość dla samozatrudnionych

E-commerce, czyli zakupy przez InternetDzisiaj Internet nie jest opcją – jest czymś obligatoryjnym. Nie uciekniesz od tego – możesz jedynie zostać w tyle. Nie masz zatem wyjścia – musisz w to wejść. Coraz więcej osób używa smartfonów, lawinowo rośnie liczba użytkowników tabletów, coraz więcej kupujemy przez Sieć, coraz więcej czasu spędzamy online. Nasze życie w lwiej części odbywa się przed monitorem komputera. To tam nawiązujemy znajomości, kontaktujemy się z przyjaciółmi, edukujemy się i kupujemy.

#2: Niskie koszty startowe

Na pewno niższe niż w większości biznesów tradycyjnych. Choć oczywiście znajdziesz wyjątki od tej reguły: zbudowanie zaawansowanego systemu informatycznego może kosztować nawet kilka milionów złotych, a otwarcie małego sklepiku na rogu – kilkanaście tysięcy złotych. Nie zmienia to faktu, że możesz wejść w e-zarabianie nie mając nawet złotówki, a jedynie wiedzę i zapał.

#3: Potencjalnie nieograniczony zasięg

Jeśli Twoje produkty lub usługi nie mają charakteru lokalnego, masz do dyspozycji cały świat. To gigantyczny rynek, na którym jest miejsce dla każdego.

#4: Rynek anglojęzyczny jest około 100 razy większy od PL

Szacuję, że w przypadku większości nisz, rynek anglojęzyczny jest około 100 razy większy od polskiego. Tylko pomyśl o tych możliwościach, jakie potencjalnie są do osiągnięcia.

#5: Przy usługach i e-produktach odległość całkowicie nie ma znaczenia

Jeśli Twój produkt jest plikiem cyfrowym (nagraniem audio, video, czy plikiem w formacie .pdf), może go pobrać każdy, kto dysponuje odpowiednim odnośnikiem lub dostępem do zamkniętej strefy klientów. Odległość nie ma wtedy znaczenia – liczy się tylko dostęp do Internetu. Jeśli masz usługi, jak np. pozycjonowanie stron, odległość wtedy też nie ma znaczenia.

Dzisiaj nawet seniorzy (czyli osoby starsze) kupują przez Sieć!

#6: Możesz rozważyć dropshipping i pozbyć się magazynu, logistyki, problemu dodatkowych pracowników

Dropshipping to nowoszesne rozwiązanie logistyczno-biznesowe, polegające na bezpośredniej wysyłce towaru od producenta lub dystrybutora lub hurtowni do klienta końcowego – choć sam produkt został zakupiony w sklepie internetowym. Dropshipping ma wady i zalety. Bez wątpienia warto rozważyć jego wprowadzenie, ponieważ pozbycie się magazynu, problemów logistycznych, zamrażania gotówki w towarze czy możliwość ograniczenia liczby pracowników (tym samym – kosztów) jest nęcąca.

#7: Niemal wszystko możesz outsourcować

Outsourcing to dzisiaj podstawa każdego niemal biznesu. W internecie delegowanie zadań nabrało jeszcze większego rozmiaru i znaczenia. Tutaj o wiele łatwiej jest znaleźć podwykonawców i zlecić wykonanie dowolnego zadania.

#8: Możesz prowadzić biznes z dowolnego miejsca

Wyobraź sobie, że siedzisz na plaży z laptopem lub tabletem na kolanach i prowadzisz biznes. Bajka, sen? Niekoniecznie. Niektórzy moi znajomi już tak żyją.

#9: Jest mnóstwo miejsca na kreatywność

W e-biznesie większość procesów można zautomatyzować. I niemal wszystko można testować. Otwiera się ocean możliwości, pole do popisu dla kreatywności.

#10: Internet jest młody, cały czas się rozwija

Jest mnóstwo miejsca na nowe pomysły, idee, biznesy, osobowości, produkty, usługi, innowacje.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *