10 powodów, dlaczego warto robić e-biznes

Wiele osób zastanawia się, czy warto wejść w e-biznes. Mam tutaj na myśli zarabianie na życie czy rozwijanie firmy z pomocą Internetu. Mamy obawy, czy się uda. Boimy się, czy sobie poradzimy. To zupełnie normalne. Jest jednak wiele powodów, aby wejść w e-zarabianie. Literka „e” jest właśnie tutaj kluczowa, pokazując związek w Internetem.

Oto 10 powodów, dlaczego warto robić dzisiaj e-biznes.

#1: Dziś nie jest to opcja, ale konieczność dla firm. I przyszłość dla samozatrudnionych

E-commerce, czyli zakupy przez InternetDzisiaj Internet nie jest opcją – jest czymś obligatoryjnym. Nie uciekniesz od tego – możesz jedynie zostać w tyle. Nie masz zatem wyjścia – musisz w to wejść. Coraz więcej osób używa smartfonów, lawinowo rośnie liczba użytkowników tabletów, coraz więcej kupujemy przez Sieć, coraz więcej czasu spędzamy online. Nasze życie w lwiej części odbywa się przed monitorem komputera. To tam nawiązujemy znajomości, kontaktujemy się z przyjaciółmi, edukujemy się i kupujemy.

#2: Niskie koszty startowe

Na pewno niższe niż w większości biznesów tradycyjnych. Choć oczywiście znajdziesz wyjątki od tej reguły: zbudowanie zaawansowanego systemu informatycznego może kosztować nawet kilka milionów złotych, a otwarcie małego sklepiku na rogu – kilkanaście tysięcy złotych. Nie zmienia to faktu, że możesz wejść w e-zarabianie nie mając nawet złotówki, a jedynie wiedzę i zapał.

#3: Potencjalnie nieograniczony zasięg

Jeśli Twoje produkty lub usługi nie mają charakteru lokalnego, masz do dyspozycji cały świat. To gigantyczny rynek, na którym jest miejsce dla każdego.

#4: Rynek anglojęzyczny jest około 100 razy większy od PL

Szacuję, że w przypadku większości nisz, rynek anglojęzyczny jest około 100 razy większy od polskiego. Tylko pomyśl o tych możliwościach, jakie potencjalnie są do osiągnięcia.

#5: Przy usługach i e-produktach odległość całkowicie nie ma znaczenia

Jeśli Twój produkt jest plikiem cyfrowym (nagraniem audio, video, czy plikiem w formacie .pdf), może go pobrać każdy, kto dysponuje odpowiednim odnośnikiem lub dostępem do zamkniętej strefy klientów. Odległość nie ma wtedy znaczenia – liczy się tylko dostęp do Internetu. Jeśli masz usługi, jak np. pozycjonowanie stron, odległość wtedy też nie ma znaczenia.

Dzisiaj nawet seniorzy (czyli osoby starsze) kupują przez Sieć!

#6: Możesz rozważyć dropshipping i pozbyć się magazynu, logistyki, problemu dodatkowych pracowników

Dropshipping to nowoszesne rozwiązanie logistyczno-biznesowe, polegające na bezpośredniej wysyłce towaru od producenta lub dystrybutora lub hurtowni do klienta końcowego – choć sam produkt został zakupiony w sklepie internetowym. Dropshipping ma wady i zalety. Bez wątpienia warto rozważyć jego wprowadzenie, ponieważ pozbycie się magazynu, problemów logistycznych, zamrażania gotówki w towarze czy możliwość ograniczenia liczby pracowników (tym samym – kosztów) jest nęcąca.

#7: Niemal wszystko możesz outsourcować

Outsourcing to dzisiaj podstawa każdego niemal biznesu. W internecie delegowanie zadań nabrało jeszcze większego rozmiaru i znaczenia. Tutaj o wiele łatwiej jest znaleźć podwykonawców i zlecić wykonanie dowolnego zadania.

#8: Możesz prowadzić biznes z dowolnego miejsca

Wyobraź sobie, że siedzisz na plaży z laptopem lub tabletem na kolanach i prowadzisz biznes. Bajka, sen? Niekoniecznie. Niektórzy moi znajomi już tak żyją.

#9: Jest mnóstwo miejsca na kreatywność

W e-biznesie większość procesów można zautomatyzować. I niemal wszystko można testować. Otwiera się ocean możliwości, pole do popisu dla kreatywności.

#10: Internet jest młody, cały czas się rozwija

Jest mnóstwo miejsca na nowe pomysły, idee, biznesy, osobowości, produkty, usługi, innowacje.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>