Jak pozycjonować?

No właśnie: jak pozycjonować stronę w Google? Mamy do wykonania (upraszczając) dwa elementy tej układanki: zoptymalizować serwis pod silnik wyszukiwarki Google oraz zdobywać linki do serwisu.

Optymalizacja seo pod wyszukiwarkę Google

Sprawa jest dość prosta (w założeniach): należy tak przerobić serwis, by był „przyjazny” Google. Co to oznacza? Przy ustalaniu rankingu (kolejności wyników wyszukiwania), Google bierze pod uwagę szereg czynników – jest ich około 200. Liczy się budowa serwisu, a także ilość i jakość linków, jakie do niego kierują.

Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę to szereg działań. Oto wybrane z nich:

  • Optymalizacja znacznika title w kodzie strony głównej i podstron pozycjonowanego serwisu. Najważniejsze słowa kluczowe należy umieszczać na początku tytułu. Każda podstrona musi mieć unikalny tytuł (title), adekwatny do jej zawartości.
  • Zadbanie o obecność na stronach serwisu nagłówków H1 do H3 lub H4. Tu również chodzi o umieszczanie słów kluczowych.
  • Odpowiednie nasycenie treści na podstronach serwisu słowami kluczowymi. Nie należy przesadzać z gęstością (nasyceniem) słów kluczowych – wystarczy kilka razy powtórzyć pozycjonowaną frazę. Za to używajmy synonimów oraz liczby pojedynczej i mnogiej.
  • Linkowanie wewnętrzne serwisu (czyli podstron między sobą). Należy jako anchor tekstów (tytułów linków) używać słów kluczowych, na jakich nam zależy (zamiast stosować anchory typu „więcej”, „kliknij tutaj” itp.)
  • Przygotowanie mapy serwisu w formacie .xml. Taka mapa zawierać ma wszystkie podstrony pozycjonowanego serwisu.
  • Dodanie opisów alt do obrazów i grafik znajdujących się w serwisie. Tutaj również należy pamiętać o umieszczaniu słów kluczowych.
To tylko część zadań optymalizacyjnych. Ale są one tymi podstawowymi.

Zdobywanie linków

Tutaj mamy duże możliwości do popisu. Chodzi o możliwie jak największe zróżnicowanie odnośników, jakie będą wskazywały na pozycjonowany serwis. Oto kilka podstawowych zasad linkowania:
  • Jako anchor text stosuj słowa kluczowe na jakich Ci zależy.
  • Dywersyfikuj anchory, by masowo nie zdobywać takich samych – można dostać za to karę od Google w postaci tzw. filtra.
  • Dywersyfikuj źródła linków – chodzi zarówno o różne rodzaje serwisów (blogi, fora, strony firmowe, katalogi, precle, portale), jak i różne domeny i adresy IP.
  • Zadbaj o linki z dobrych, zaufanych w oczach Google serwisów. Na wagę złota są linki ze stron edukacyjnych lub rządowych.
  • Staraj się, by linki prowadzące do pozycjonowanego serwisu znajdowały się w większości na serwisach zbieżnych tematycznie z tym pozycjonowanym.
Buduj także własne zaplecze pozycjonerskie, czyli własne serwisy, które będą linkowały do strony głównej (pozycjonowanej).

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *