Logo w serwisie internetowym

Logo w serwisie internetowym najczęściej znajduje się w lewym górnym rogu. Jest to standard i warto się go trzymać. Niekiedy spotykamy logotyp umieszczony na środku strony, co oczywiście nie jest błędem, jeśli tylko akurat tak pasuje do całej koncepcji serwisu internetowego.

Oto kilka wskazówek dla Ciebie odnośnie logo na stronie:

  • Niech logo nie będzie zbyt duże. Pamiętaj, że użytkownik ma najczęściej w głębokim poważaniu Twoje logo. Tobie się ono podoba, jesteś z niego dumny, chcesz je eksponować – to zrozumiałe. Ale Twój potencjalny klient jest zainteresowany zaspokojeniem własnych potrzeb, a widok Twojego logotypu… ich nie zaspokaja.
  • Nie będę tutaj pisał na temat tworzenia logo. Nie jestem specjalistą w tym temacie, ani to nie miejsce na to. Wspomnę jednak, że Twój znak graficzny powinien być możliwie prosty. Ogranicz liczbę kolorów, najlepiej do jednego lub dwóch. Nie rób wielu udziwnień – niech Twój logotyp wyróżnia się jednym lub dwoma detalami, smaczkami.
  • Niech logo znajduje się w tym samym miejscu na wszystkich podstronach serwisu. Wyjątki mogą się zdarzać, ale niech będą mocno uzasadnione. Na przykład na stronie głównej możesz zamieścić nieco większe logo na środku, bo tak akurat będzie pasowało. A na wszystkich podstronach logo będzie już niewielkim symbolem znajdującym się w lewym, górnym rogu strony.
  • Bezwzględnie pamiętaj, aby logo było podlinkowane do strony głównej serwisu. To standard usability i absolutnie go nie naruszaj. Mnóstwo osób przechodzi do strony głównej właśnie przez kliknięcie w logo.
  • Logo zawsze przygotuj w formacie .png z przezroczystym tłem. Dlaczego? Nawet jeśli w chwili obecnej masz np. białe tło pod logotypem, to z czasem może się to zmienić. A zmiana tła będzie ciągnęła za sobą konieczność edycji pliku źródłowego z logo i jego zmianę (i podmienienie pliku na serwerze). Po co sobie dokładać dodatkową pracę? Jeśli zapiszesz go w formacie .png z przezroczystym tłem, wtedy ten problem masz z głowy.

I tyle. Nie ma tutaj zbyt wielu zasad. Do dzieła.

Więcej porad odnośnie grafiki w internecie znajdziesz na moim blogu o e-biznesie.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>