Pomysł na e-biznes

Jak znaleźć pomysł na e-biznes? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Zapewne tysiące ludzie dziennie w Polsce rozważa założenie własnego biznesu tradycyjnego, lub biznesu w internecie, czyli ebiznesu. Jak znaleźć pomysł? Na czym zarobimy? Postaram się podpowiedzieć Ci kilka rzeczy.

Jakie pomysły na e-biznes są dobre?

Warto przeanalizować nisze, w których istnieje tendencja zwyżkowa. Dlaczego? Otóż w takich niszach:

  • być może jest jeszcze mała konkurencja, jeśli nisza jest świeża,
  • zainteresowanie niszą rośnie, zatem potencjalne zyski – także rosną,
  • skoro mamy tendencję zwyżkową, to nie zniżkową – wniosek: dana branża nie chyli się ku zmniejszaniu, wygaszaniu,
  • możemy łatwiej stać się liderami i rosnąć w siłę razem z rozwojem i popularyzacją danej niszy.

To są powody, dla których warto zainteresować się branżami, w których istnieje tendencja wzrostowa.

Jakie branże są na krzywej wzrostu?

Takich branży jest naprawdę sporo. W zasadzie w każdej większej branży są nisze (czyli podbranże), które są na krzywej wzrostowej. A czasami całe duże branże rosną z miesiąca na miesiąc.

Oto wybrane branże, nisze, które mają tendencję zwyżkową:

  • Turystyka. Od lat jest na wzroście. Nie straszne jej kryzysy. Po prostu sama Polska staje się coraz atrakcyjniejszym krajem turystycznie – ilość turystów przyjeżdżających do Polski stale rośnie. Rośnie też świadomość Polaków, że informacje turystyczne są dostępne w Sieci, że można zabukować sobie miejsce w hotelu, że można poczytać opinie itd. Jest zatem cały czas miejsce na portale turystyczne, tzw. bazy noclegowe, także fora i blogi tematyczne. Również porównywarki ofert turystycznych to dobry pomysł na e-biznes (choć trudny w realizacji, zatem nie dla każdego).
  • Seniorzy. Polskie społeczeństwo starzeje się – to fakt bezsporny. Także świadomość Polaków, że straszy człowiek ma prawo do życia, szczęścia, realizacji marzeń i godziwego życia na emeryturze – rośnie. Zatem ta nisza jest zdecydowanie godna polecenia, jeśli chodzi o biznes internetowy. Sprzedają się coraz lepiej telefony dla seniorów, wczasy specjalnie dla tej grupy docelowej przygotowane, sprzęt sportowy, suplementy i wiele innych produktów, a także usług.
  • E-marketing. To świetny przykład niszy wzrastającej. nawet w czasach kryzysu, gdy niemal wszystkie kanały i obszary marketingowe notują spadki, marketing internetowy rośnie w siłę. Wydatki na tę formę marketingu stale rosną. I nic nie wskazuje na to, żeby ta tendencja się zmieniła. Zatem mamy coraz większe zapotrzebowanie na rynku na webmasterów, copywriterów, specjalistów od marketingu na Facebooku, od pozycjonowania,  i wielu innych specjalności. Na przykład cały czas brakuje dobrych programistów – warto mieć to na uwadze.

To tylko kilka branż, które rosną. jest ich o wiele więcej. Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie. Z pewnością na czymś się znasz, coś Cię interesuje. Zastanów się, czy Twoja pasja lub hobby nie jest biznesem na czasie.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>