Pozycjonowanie po zmianach algorytmu Google

Google cały czas się zmienia. Niektórzy z nas (wszyscy?) mają dość tych zmian. W zasadzie dosłownie jest to wręcz ciągła zmiana – Google oficjalnie mówi o wprowadzaniu kilkuset zmian rocznie w algorytmie wyszukiwarki (a raczej oceny stron pod kątem ich widoczności w G). I jak tu żyć? Prostej rady nie ma, ale kilka wskazówek można podać.

Rady na rok 2013 i kolejne lata

Oto rady w pigułce, jak pozycjonować po Pingwinie, Pandzie i innych sympatycznych zwierzakach:

  • Dywersyfikuj anchory linków. Nie linkuj w kółko na te same frazy (typu „pozycjonowanie stron Kraków”), bo zwiększasz szansę na filtr.
  • Dywersyfikuj źródła linków. Zdobywaj linki na wszystkie możliwe sposoby. Unikaj słabych lub wręcz spamerskich odnośników, ale nie doktoryzuj się nad każdym backlinkiem. Link to link, im więcej tym lepiej. Mogą to być linki dofollow lub nofollow (też pomagają, bo przekazują zaufanie linkowanemu serwisowi, domenie).
  • Udzielaj się społecznościowo. Linki z Facebooka i wielu innych serwisów mają najczęściej atrybut nofollow, przekazują jednak trust (zaufanie) i urozmaicają profil BL. A im bardziej naturalnie wyglądający profil linków przychodzących, tym większa szansa na docenienie tego przez algorytm Google.
  • Korzystaj z Google Webmaster Tools, czyli GWT. Skorzystasz z tego na wiele sposobów – między innymi dowiesz się o ewentualnych problemach z indeksowaniem czy działaniem Twojego serwisu, jak i o karach (jeśli się zdarzą) od Google (czyli o ręcznie nałożonych filtrach).
  • Rozwijaj treść na swoich serwisach. Treści nigdy za dużo (no, może prawie nigdy). Spójrz na ten serwis, na którym teraz jesteś. Jest to strona sprzedażowa szkolenia z pozycjonowania. A jednak posiada ona podstrony. I jedną z takich podstron serwisu właśnie w tej chwili tworzę, pisząc dla Ciebie ten artykuł. Google karmi się treścią – więc mu ją dostarczaj. Kolejne podstrony serwisu to możliwość dodatkowego linkowania wewnętrznego – wykorzystaj to skutecznie. Możesz także linkować własne serwisy – np. teraz zalinkuję przykładowo mój sklep z tanimi tabletami – oto link do niego (celowo bez dobrego anchora ze słowami kluczowymi).
  • Optymalizuj i doskonal swoje serwisy. Obserwuj, co działa, a co nie.

Tyle w tym artykule. Zastosowanie się do powyższych wskazówek przyniesie Ci wiele korzyści. Nie tylko podniesiesz swoje pozycje w Google, ale także zwiększysz odporność Twoich serwisów na gniew Wielkiego Oka. Na przykład dzięki dywersyfikacji linków zminimalizujesz możliwość otrzymania filtra za linki.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>