Pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie to w zasadzie rodzaj e-marketingu, czyli marketingu internetowego, zwanego także e-marketingiem. Dla niektórych firm / serwisów wysoka pozycja w Google to podstawa egzystencji w sieci (i sukcesu e-biznesu); dla innych – tylko dodatek. Dziś słów kilka na temat pozycjonowania stron w Google.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Linki w pozycjonowaniuJest wiele powodów, dlaczego w zasadzie musisz pozycjonować swoje serwisy internetowe (musisz także przyłożyć się do opracowania domeny, ale to już inna kwestia, teraz ją zostawmy). Oto kilka z nich:

  • Dzięki pozycjonowaniu strony, masz dodatkowe wejścia na serwis. A to z kolei przekłada się na konwersje (zakupy, rejestracje, komentarze itp.).
  • Możesz wykorzystać pozycjonowanie do tzw. seo-PR, czyli polepszania i świadomego kształtowania wizerunku w sieci: Twojego i Twojej firmy, produktów lub usług.
  • Pozycjonowanie jest stosunkowo tanie – zatem możesz mieć z tego kanału marketingowego dobry zwrot z inwestycji.
  • Dzięki wysokim pozycjom w Google, możesz wypchać z wyników wyszukiwania Twoją konkurencję – i zwiększyć własne przychody.

Jak widzisz, pozycjonując się w wyszukiwarkach zyskasz na wiele sposobów.

Na czym polega pozycjonowanie?

To w zasadzie dwa elementy:

  1. Optymalizacja serwisu pod silnik wyszukiwarki (czyli tzw. seo).
  2. Zdobywanie linków do strony.

Musisz zadbać o obydwa wyżej wymienione elementy – dzięki temu uzyskasz efekt synergii (wzmocnienie, nałożenia się efektów).

Dodatkowo pamiętaj, aby zawsze zaczynać od optymalizacji, a następnie przejść do pozycjonowania (zdobywania linków). Dlaczego? Poniżej wyjaśnię.

Dlaczego najpierw należy zoptymalizować serwis?

Powód jest taki, że sama optymalizacja seo może dać dobry efekt w postaci wysokich pozycji w Google. Jeśli tak się stanie, w zasadzie nie jest potrzebne dodatkowe zdobywanie linków na tę konkretną frazę (na którą sama optymalizacja wyniesie Cię wysoko w tzw. serpach, czyli wynikach wyszukiwania). Tak się może zdarzyć jedynie w przypadku mało konkurencyjnych fraz kluczowych – z tzw. średniego i długiego ogona wyszukiwania. W przypadku bardziej konkurencyjnych fraz kluczowych, oczywiście także należy optymalizować pod nie podstrony serwisu – jednak nie należy spodziewać się cudów (czyli wielkich efektów). Dopiero zdobycie setek linków z odpowiednimi anchorami (anchor text to inaczej tytuł linku) umożliwia walkę o czołowe pozycje w Google.

W pozycjonowaniu wiele detali gra rolę: na przykład adresy url. Jednak jest to szeroki temat – w tym artykule tylko go sygnalizuję.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>