Dzień dobry.

Wiem, że masz mnóstwo na głowie i jesteś zajęty jak diabli. Dlatego zajmę Ci tylko kilka chwil. Przeczytaj uważnie poniższe kilka akapitów, bo mogą mieć kluczowe znaczenie dla Twoich stron WWW i Twoich finansów.

Gdybym napisał Ci, że zapraszam Cię na szkolenie z użyteczności serwisów internetowych, to co byś zrobił? Jasne: wyszedłbyś szybko z tej strony. Dlaczego? Bo temat użyteczności (usability) niewiele mówi, a już na pewno nie wzbudza palpitacji serca i nadziei na większe zarobki. A jak jest naprawdę? Oto fakty:

  • Błędy użyteczności powodują spadek konwersji – w skrajnym przypadku – nawet do zera.
  • Poprawa usability jest prawdopodobnie relatywnie najtańszym zabiegiem, jaki możesz uczynić, by zwiększyć skuteczność Twoich serwisów, a tym samym – zarobków.

Zainteresowany? Czytaj zatem dalej.

Magia usability, czyli zwiększamy konwersję o 100%

Tylko pomyśl. Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy (lub zamierzasz go dopiero otworzyć). Konwersja na sklepie, czyli stosunek opłaconych zamówień do ilości odwiedzających, wynosi najczęściej od ułamka procenta, do około 2%. Rzadko więcej. Sam mam od 1,5 do 2% na sklepie tabletoid.pl, co uważam za świetny wynik. Można przyjąć, że 3-5% konwersji jest wręcz marzeniem dla każdego sprzedawcy. Czy jest to marzenie realne? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak moim zdaniem, 3% to ideał, do którego musimy dążyć.

Załóżmy, że Twój sklep ma w tej chwili konwersję na poziomie 1% i zarabiasz netto miesięcznie 5.000 zł. Poprawienie tylko jednego elementu może zwiększyć konwersję od kilku do kilkudziesięciu procent i zrobić z tego jednego procenta np. 1,1%. A jeśli poprawisz kilkanaście lub kilkadziesiąt różnych detali? Co się wtedy stanie? Wtedy osiągniesz efekt synergii, a sumaryczny wzrost konwersji najpewniej przekroczy 100%, czyli zwiększysz ją z 1 do 2%. Zakładając, że część Twoich kosztów to koszty stałe, Twój zysk ze sklepu zwiększy się o ponad 5.000 netto miesięcznie. Czary? Nie! Wynik pracy nad zwiększeniem usability.

Przejdźmy do rzeczy, czyli co zyskasz

Przed Tobą możliwość uzyskania dostępu do szkolenia Tajemnice Usability. Przygotowałem je bardzo starannie. Odbyły się 4 webinary (szkolenia online, na żywo przez Internet), które nagrałem i udostępniam w postaci plików audio-wideo do ściągnięcia na dysk komputera z dedykowanej Strefy Klienta. Oto zawartość szkolenia:

Część #1: Podstawy usability

  1. Wprowadzenie do tematyki usability.
  2. Użyteczność a funkcjonalność.
  3. Ideał użyteczności.
  4. Dlaczego użyteczność jest ważna?
  5. Dlaczego większość robi to źle?
  6. Ile potrzebujesz na to środków – koszty i korzyści a zyski.
  7. W jaki sposób odbieramy serwisy internetowe?
  8. Wersja drukowana a ekran monitora.
  9. Usability a grupa docelowa.
  10. Dać wybór czy go ograniczać?
  11. Scenariusze zachowań użytkowników.
  12. Burze mózgów czy burza w mózgu? Słów kilka o projektowaniu.
  13. Standardy, konwencje i przyzwyczajenia użytkowników.
  14. Struktura serwisu i architektura informacji.
  15. Spójność graficzna i wizualna.
  16. Usability a rozdzielczość ekranu.

Część #2: Skuteczne rozwiązania

  1. Strona główna serwisu.
  2. Czy Flash to dobry pomysł?
  3. Projektowanie nawigacji: menu górne, boczne, stopka.
  4. „Gdzie jestem?”, czyli rzecz o okruchach chleba (breadcrumbs).
  5. Pop-up’y.
  6. Wszystko o linkach.
  7. Kontrast i jego rola.
  8. Tytuły, etykiety, podpowiedzi, pomoc, strona FAQ.
  9. Typografia i dobór czcionek.
  10. Jak napisać użyteczny tekst?
  11. Użyteczne zdjęcia, grafika i filmy? Tak!
  12. Strona błędu 404.

Część #3: Usability w e-commerce

  1. Użyteczny sklep w sieci (strona główna, strona kategorii, strona produktu, proces zakupowy, koszyk, up-selling i cross-selling).
  2. Strona sprzedażowa.
  3. Usability aukcji Allegro i strony „o mnie”.
  4. Formularze, w tym rejestracja w serwisie.
  5. Projektowanie wyszukiwarki.
  6. Komunikaty.
  7. Użyteczność reklam.
  8. Serwisy i aplikacje mobilne.
  9. Usability w e-mail marketingu.

Część #4: Case studies, czyli nauka na przykładach

  1. Jeden serwis (domena) i kilka funkcji – jak to rozwiązać?
  2. Zakładki i ich zastosowanie.
  3. Najlepsze koszyki sklepowe.
  4. Doskonała prezentacja produktu.
  5. Dobre i złe przykłady, przebłyski geniuszu i karygodne błędy.
  6. Narzędzia do prototypowania i testowania użyteczności.
  7. Testy na użytkownikach.
  8. Testowanie skuteczności wprowadzanych rozwiązań.

Znając już tematykę i zakres szkolenia, zastanów się i sprawdź inne oferty, czy gdziekolwiek znajdziesz trening o takim zakresie praktycznej wiedzy. Moją pasją jest użyteczność. I mam zamiar tą pasją Cię zarazić.

Zanim podejmiesz decyzję o udziale w szkoleniu, zastanów się, jak zmieni się Twój biznes internetowy, gdy zwiększysz konwersję o 100%, czyli podwoisz ją. Zastanów się, co jest tańsze i nad czym masz większą kontrolę: czy lepiej poznać Tajemnice Usability i samodzielnie poprawić rentowność własnych serwisów, czy ten sam efekt osiągnąć przez podwojenie ruchu (odwiedzin) na stronie? Co będzie tańsze? Pytanie retoryczne.

Nim rzucisz okiem na dół tej strony i sprawdzisz cenę, zastanów się, ile warte jest podwojenie skuteczności (konwersji) Twoich serwisów? A potem podejmij najlepszą dla Ciebie decyzję. Ja mogę Ci jedynie obiecać, że na szkoleniu dałem z siebie wszystko i będziesz bardziej niż zadowolony z decyzji o zakupie.

Tyle chciałem rzec. Reszta należy do Ciebie.

Dziękując za Twój cenny czas, do zobaczenia w Strefie Klienta,

Paweł Krzyworączka

Krzywy i jego różne wcielenia

PS Jeśli masz firmę, dostaniesz FVAT 23%. Samemu policz, ile zaoszczędzisz, odliczając vat i wrzucając fakturę w koszta prowadzenia działalności.

PS2 Jeśli masz jakieś wątpliwości lub czegoś nie wiesz, nie wahaj się zadzwonić do mnie na komórkę (509061946), napisać na GG (1764056), zadzwonić na Skype (www_krzywy_pl), czy napisać maila (pawel@krzyworaczka.pl). Jestem do Twojej dyspozycji.

PS3 Pamiętaj: nic nie ryzykujesz. Jeśli szkolenie nie spełni Twoich oczekiwań i w terminie do 30 dni po zakupie zażądasz zwrotu pieniędzy – oddam Ci całą kwotę, co do złotówki.
Nic zatem nie ryzykujesz, możesz tylko zyskać.

Gotowy? Do dzieła!
Wszystkie moduły
297zł brutto (241,46zł netto +23% vat)

Dodaj do koszyka

(wystawiam FVAT 23% dla firm)