Własny program partnerski – czy warto zakładać?

Jednym z doskonałych sposobów zwiększania sprzedaży jest własny program partnerski (w skrócie: PP). Zalety są oczywiste:

  • zwieszasz zasięg marketingowy,
  • linki partnerów pozycjonują Twój serwis,
  • płacisz prowizje po sprzedaży, czyli z dołu, a do tego płacisz tylko wtedy, gdy jest sprzedaż – czyli nic nie ryzykujesz.

Jak widzisz, w PP można dość dobrze i precyzyjnie oszacować wydatki, a ryzyko biznesowe jest bardzo małe.

Wróćmy do tytułowego pytania: czy warto mieć własny program partnerski? No właśnie: a co to znaczy „własny”? Mam na myśli program partnerski, który w pełni sami kontrolujemy i prowadzimy. Masz tutaj dwa możliwe rozwiązania:

  • albo tworzysz od A do Z własny PP,
  • albo korzystasz z agregatora program partnerskich, typu propartner.pl.

Obydwa wymienione rozwiązania mają plusy i minusy. Co zatem przemawia za własnym PP? Mianowicie:

  • sam ustalasz zasady gry – to Twój program i wszystko od Ciebie zależy,
  • wszystko masz pod kontrolą – nawet funkcjonalności PP; jeśli czegoś Ci brakuje, Twój webmaster może to dorobić,
  • masz także kontrolę nad wypłatą prowizji i jesteś blisko partnerów – dzięki temu lepiej ich rozumiesz i współpraca także lepiej będzie się układała.

Własny program partnerski ma też swoje wady, w tym m.in.:

  • wymaga sporych nakładów, żeby go wdrożyć,
  • wymaga wiele pracy bieżącej – odpisywanie na maile, podpisywanie umów, wypłaty, faktury, rachunki, rozwiązywanie problemów partnerów, edukacja partnerów.

Często własny PP wiąże się z zatrudnieniem menadżera takiego programu. Jest to więc spore zadanie.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>